O Grupie
Green Holding
Podstawą działania Green Holding jest zintegrowany model biznesowy, w którym podmioty są wysoko wyspecjalizowane i tworzą uzupełniający się łańcuch.
Dzięki zintegrowaniu możliwe jest zapewnienie kompleksowej obsługi Klientów i kontrola nad całością procesu produkcji – od pola, przez produkcję, transport, aż do klienta końcowego.
Spółka Green Holding zajmuje się zarządzaniem strategicznym oraz doradztwem biznesowym dla spółek z Grupy.
Historia powstania całej Grupy związana jest z rodzinnymi tradycjami w produkcji ogrodniczej. Doświadczenia wielu pokoleń, umiejętne wykorzystanie trendów rynkowych oraz konsekwentny i stały rozwój sprawiły, że w ciągu kilkunastu lat z małej rodzinnej firmy o zasięgu lokalnym, wyrósł jeden z najbardziej liczących się w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej producentów świeżych, mytych, ciętych, paczkowanych warzyw czy gotowych sałatek oraz operator logistyki chłodniczej.
Pierwotnie firma Green Factory zajmowała się produkcją i sprzedażą świeżych niemytych warzyw. Od 2006 roku rozszerzała asortyment produktów o świeże, umyte i pocięte warzywa pod marką Fit & Easy, a od roku 2015 firma skupia się już tylko na umytych, zapakowanych warzywach i roślinnych daniach gotowych. Jest liderem kategorii w Europie Środkowo-Wschodniej planując rozwój globalny.
Green Factory – rozpoczęcie pierwszej produkcji, sprzedaż niemytych warzyw
uruchomienie zakładu produkcyjnego Green Factory w Zdunowie
Green Factory Logistics – rozpoczęcie działalności, chłodnicza logistyka kontraktowa i dystrybucja krajowa
Green Factory Bronisze – rozpoczęcie działalności, sprzedaż hurtowa
integracja dostawców surowców – założenie Grupy Primavega – uprawa i sprzedaż warzyw niemytych
nowy zakład produkcyjny Green Factory w Niepruszewie – zwiększenie mocy produkcyjnych
powstanie GF Trans – transport międzynarodowy
start Green Business Centre – centrum usług wspólnych
zakup zakładu produkcyjnego na Ukrainie, czyli Green Factory Ukraina
SVI Smart Vegetables Innovations – rozpoczęcie upraw hydroponicznych
Zakup dwóch fabryk – UAB Salprone na Litwie oraz K&K Family na Węgrzech
Green Factory – rozpoczęcie pierwszej produkcji, sprzedaż niemytych warzyw
uruchomienie zakładu produkcyjnego Green Factory w Zdunowie
Green Factory Logistics – rozpoczęcie działalności, chłodnicza logistyka kontraktowa i dystrybucja krajowa
Green Factory Bronisze – rozpoczęcie działalności, sprzedaż hurtowa
integracja dostawców surowców – założenie Grupy Primavega – uprawa i sprzedaż warzyw niemytych
nowy zakład produkcyjny Green Factory w Niepruszewie – zwiększenie mocy produkcyjnych
powstanie GF Trans – transport międzynarodowy
start Green Business Centre – centrum usług wspólnych
zakup zakładu produkcyjnego na Ukrainie, czyli Green Factory Ukraina
SVI Smart Vegetables Innovations – rozpoczęcie upraw hydroponicznych
Zakup dwóch fabryk – UAB Salprone na Litwie oraz K&K Family na Węgrzech
W ramach Grupy znajdują się
wyspecjalizowane w poszczególnych obszarach spółki:
PRIMAVEGA – Grupa Producentów Warzyw powstała w 2012 roku na skutek integracji znaczących producentów warzyw z rejonu Polski centralnej. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu agrotechnicznemu, nowoczesnym maszynom i innowacyjnemu podejściu, grupa stała się liderem w Europie Środkowo-Wschodniej w uprawie, przechowywaniu oraz pakowaniu warzyw liściowych.
SVI – innowacyjna produkcja sałat w systemie hydroponicznym, w szklarni, z odpowiednio rozbudowanym i wyposażonym zapleczem badawczo – rozwojowym. W obiekcie wykorzystywana jest korzystna dla ochrony środowiska kogeneracja gazowa – wysoce efektywny, innowacyjny sposób na wytwarzanie energii elektrycznej i cieplnej.
Green Factory Green Factory – nr 1 w w Europie Środkowo-Wschodniej. Produkcja świeżych mytych, paczkowanych warzyw i dań gotowych. Nowoczesne zakłady produkcyjne. Sprzedaż do sieci handlowych, kanału HoReCa oraz eksport. Globalny dostawca do McDonald’s (współpraca od ponad 20stu lat).
Green Factory Logistics – kompleksowe usługi w transporcie produktów świeżych. Świadczy usługi dla podmiotów z Grupy jak i spoza niej. W portfolio ma stałych partnerów biznesowych z branż spożywczych, warzywnej, mięsnej, rybnej czy nabiałowej. Nr 3 w logistyce produktów świeżych w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej.
GF Trans – usługi transportowe i spedycyjne po krajach całej Europy. Spółka wykorzystuje w swojej działalności najnowszej generacji samochody ciężarowe, ciągniki siodłowe i naczepy stawiając tym samym na ekologię.
Green Holding – zarządzanie strategiczne oraz doradztwo biznesowe dla spółek z Grupy. Inkubator innowacyjnych pomysłów, akcelerator w Food Tech. Zarządza optymalizacją procesów, zrównoważonym rozwojem Grupy.
Centrum usług wspólnych: księgowość, IT, doradztwo prawne, płace, zarządzanie flotą.
Fit & Easy jest niekwestionowanym markowym liderem rynkowym w kategorii świeżych, mytych warzyw. Wprowadzona przez Green Factory na rynek w 2006 roku była prekursorem w kategorii mieszanek sałat. Początkowo portfolio obejmowało mixy sałat. Z czasem pojawiały się produkty takie jak szpinak, rukola i roszponka. Aktualnie w ofercie znajdują się, oprócz mixów sałat i mono produktów, zarówno gotowe sałatki jak również warzywne dania z dodatkiem kasz i makaronów. Marka wciąż inspiruje konsumentów i pracuje nad innowacyjnymi, zdrowymi, roślinnymi produktami. W 2020 roku otrzymała tytuł Superbrands – nagrodę, którą co roku od 25 lat otrzymują najsilniejsze marki na rynku.
Silna marka dedykowana świeżym, niemytym warzywom. Na rynku od 2014 roku z powodzeniem rozszerza asortyment o nowe kolejne produkty. Oprócz sałat, brokułu, pora i selera naciowego w ofercie znajdują się młode listki sałat, mikrolistki i inne warzywa. Produkty pochodzą z tradycyjnych upraw polowych od lokalnych producentów uprawiane zgodnie z Dobrą Praktyką Rolniczą.
Najnowsza wśród marek, wprowadzona na rynek w 2019 roku. Dedykowana innowacyjnym, bezglebowym uprawom hydroponicznym, stanowiącym alternatywę dla uprawy ziemnej. Uprawa odbywa się w szklarniach, bez użycia pestycydów i środków ochrony roślin, a opakowania wykorzystywane do produkcji są biodegradowalne. Sałaty sprzedawane są z korzeniami, dzięki czemu utrzymują długo świeżość.
Jako największy producent sałat i zdrowej świeżej żywności w Europie Środkowo-Wschodniej firma ma szansę na wywarcie pozytywnego wpływu na środowisko – przez optymalizację produktów, procesów i technologii.
Grupa codziennie stawia sobie wyzwania, aby odpowiedzialnie rozwijać działalność. Oszczędza zasoby naturalne, maksymalizuje wydajność w łańcuchu dostaw i myśli nieszablonowo, kiedy inwestuje.
Dzięki wypracowanemu modelowi biznesowemu, w którym wszystkie spółki tworzą połączony łańcuch, wszystkie procesy są wysoce zintegrowane – od rolnictwa, przetwórstwa, logistyki po sprzedaż.
Strategicznym celem jest stworzenie systemu produkcji o obiegu zamkniętym z odzyskiem ciepła, ponownym wykorzystaniem wody i recyklingiem opakowań – w myśl zasady 3xR: Reduce, Reuse, Recycle.
W każdym obszarze działalności firma myśli o dbałości o środowisko:
• Posiada własną oczyszczalnię ścieków
• Zmniejsza i eliminuje odpady
• Wprowadza lepsze technologie
• Oszczędza wodę i współpracuje z podmiotami recyklingowymi
• Uprawy są zrównoważone – stosowane są mieszanki poplonowe, które są przyjazne dla gleby, owadów i zwierząt
• 3/4 spożywanych produktów roślinnych zależy od pszczół, dlatego firma dba o wzrost ich liczebności, stosując do poplonów nektarodajną facelię i grykę
• Stosowane są organiczne środki ochrony roślin – zamiast chemicznych
• Do maszyn do zbioru stosowane są biodegradowalne smary
• Stosowane są wyłącznie certyfikowane nawozy
Misją firmy jest dostarczanie świeżej i zdrowej diety konsumentom, a jednocześnie ułatwianie i stymulowanie zmian na lepsze nawyki żywieniowe.
Green Factory jako lider rynkowy jest odpowiedzialny nie tylko za kreowanie i rozwijanie kategorii produktowych, ale również angażowanie się w istotne społecznie tematy.
Green Factory od lat z powodzeniem prowadzi projekt Zielona Kraina promujący warzywa w codziennej diecie. To największa ogólnopolska akcja edukacyjna skierowana do dzieci klas IV, która ma na celu promocję zdrowego trybu życia, w tym popularyzację spożycia świeżych warzyw. Edukacja przez zabawę jest jedną z najefektywniejszych form profilaktyki, dlatego zajęcia są prowadzone w sposób interaktywny z naciskiem na zaangażowanie dzieci zarówno w dyskusję jak i w cześć praktyczną warsztatów.